Centro Integral de Educación Privada CIDEP  

Topics for the Short Exam 

Period: III Trimester, 2022 

Subject: Language Arts 

Group: 8th Grade 

Percentage: 15% 

Teacher: Paola Castro A. 

Delivered Date: Monday, October 03rd,2022 

Exam Application Date: 

8-1; Wednesday, October 19th, 2022 

8-2: Friday, October 21st, 2022

 

Expected Learnings 

Indicators 

References

  1. Use the correct form of the verbs in the future tenses. 

a) Future in the past 

b) Future Perfect Simple.



1.1. Students will organize  

events by writing  sentences in future tenses (Using: was/were + about to)

 

1.2. Students will complete   sentences by using the correct form of the verb in the corresponding future tense.

  • Speed Up. Book 2. Grammar. pages (381 and 384)  

  • English notebook.  

  • Google Classroom  

2) Select the correct comparative phrases.

2.1 Students will choose the answer with correct comparative phrases.

  • Speed Up. Book 2.   (pages  385 and 386)  

  • English notebook.  

  • Google Classroom

3) Identify vocabulary Words to complete sentences from Unit 7.

2.1 Students will identify vocabulary words from Unit 7 by choosing the correct meaning.


2.2 Students will create a sentence using the given vocabulary words.

  • Speed Up. Book 2.   Vocabulary Builder. (pages  274 and 277)  

  • English notebook.  

  • Google Classroom

 

TEMARIO  (Prueba corta)

TRIMESTRE (III)

Materia que aplica: Biología 

Nivel o grado: octavo

Nombre del Profesor: Rebeca Alfaro

Fecha de Aplicación de Examen: 8.1: 18/10/2022     8.2: 26/10/2022

Fecha de entrega del temario:  30/9/2022

 

Aprendizajes esperados

Indicadores

Referencia


Reconoce la clasificación de la biodiversidad.


  1. Reconoce las características de los reinos biológicos. 

  2. Clasifica organismos en los distintos reinos biológicos.

  3. Reconoce características del nombre científico.

  4. Clasifica ejemplos de animales vertebrados en sus categorías e invertebrados en sus categorías.


Presentaciones de Google slides adjuntas en Classroom.

Resumen de las características de escritura del nombre científico.