C:\Users\Susy\Downloads\Logo CIDEP secundaria.png

TEMARIO PRUEBA CORTA

 III TRIMESTRE 

Materia que aplica: Español    Nivel: Cuarto A

Nombre del Profesor:  Olga Lidia Rodríguez Aguilera

Fecha de Aplicación de la prueba: martes 12 de octubre del 2021

Fecha de entrega del temario: 4 de octubre del 2021

Aprendizajes esperados

Indicadores

Referencia


  1. Reconocer el adverbio y su clasificación.






  1. Reconocer los elementos ortográficos en diferentes palabras.







  1. Reconoce el adverbio y su clasificación.


  1. Redacta oraciones con adverbios.



  1. Reconoce los usos de r- rr.



  1. Reconoce palabras con diptongo y triptongo.


  1. Reconoce los usos de las letras c,s,z


  1. Completa oraciones con el uso correcto de ay, hay, ahí, a, ha.




Libro de texto número de Págs. 154 -155






Libro de texto número de Pág. 156-157


Libro de texto número de Pág. 152 -153


Libro de texto número de Pág. 164, 165


Libro de texto número de Pág. 166, 167




Prácticas.








 

Topics for the Written Trimestral Test. (30%)  45 points                                                   

 

Period: I Trimester 2020

 

Subject: Language Arts Grade: 4th A B

 

Teacher: Ana Gabriela Agüero Esquivel 

 

Delivered date: Monday , May 17th , 2021

 

Exam application date:

 

4THA : Wednesday , June 02nd 2021 . (10:00- 12: 00)

 

4THB: Tuesday , June 01 st 2021 .(10: 00-12:00)

 

Expected Learning 

Indicators 

References

1) Identifies the spelling and  syllable sounds  of different  words.

 

 

 

2) Demonstrates listening 

 Comprehesion of the audio:  

(Going to Paris )

 

 

 

 

3) Identifies the  correct

use of  the present perfect tense . 

 

4) Analyze short texts to identify the author's point of view.

1) Students will  choose the  correct  vocabulary words 

 

 

 

2) Students will listen  

to the audio in order to answer  different questions.

 

 

 

 

 

3) Students apply an

appropriate use of the

Present Perfect Tense .

 

 

 

 

4) The students will read short texts and choose the correct point of view

 

(first POV, second POV,  third POV omniscient and third POV limited).

1) Lead 4.  Book 2.  

Phonology: pp. 37, 38, 39,40,41 .

 

 

 

2) Lead 4.  Book 2.  

Listening  C: p. 44 

 

 

 

 

 

 

3) Lead 4.  Book 2.  

Grammar: pp. 86,87,88,89 & 100  

 

 

 

 

4)  Literature Google Classroom and Literature notebook.

 

 

 

 

 

 

Topics for the Written Trimestral Test. (30%) 45 points

 

Period: I Trimester 2021

 

Subject: Science.  Grade 4th A B

 

Teacher: Ana Gabriela Agüero Esquivel 

 

Delivered date: Monday , May 17th , 2021

 

Exam application date:

 

4th A :Friday,May 28th ,2021(10:00- 12:00)

 

4th B : Monday , May 31st ,2021 ( 10:00- 12:00)

 

 

 

 

 

Expected Learning 

Indicators 

References

1) Identifies the five senses, their uses and importances.

2) Understands the

Good Food, Food Pyramid, Dairy and fruit,vegetables,meat and beans   .

 

 

 

3) Identifies what

most of the plants have and need .

 

4) Understands the difference between

conifers, seeds, seed dispersaland spores.

1) Students will choose the correct sense according with the use of each one,

 

 

2) Students will indetify

 Food,importances in order to answer different questions.  

 

 

 

 

 

3)Students will identify correct Information about  plants.

 

 

 

4) Students apply an  

appropriate differences about  the conifers , seeds , seed  dispersal and  spores

1) Knowledge of the World4..Pages.  3 , 6 ,7,

Practice :P13, 14.

 

 

2)Knowledge of the World 4 Pages: 20,21,22,23,24,

Practice : P25. 

 

 

 

3) Knowledge of the  

World 4. Pages: 36, 37, 38,39,40. 

Practice :P37

 

 

4) Knowledge of the  world 4. Pages: 42,43,44,45,

Practice : P46.